EQM365Rental
EQM365Rental er fullt integrert med Microsoft Dynamics 365 Business Central. Dette gir en komplett forretningsløsning for selskap som driver med utleie og forvaltning av maskiner og utstyr. Du trenger ikke lenger å eksportere filer, eller lage noen form for programvare for integrasjon for å eksportere filene til regnskapsprogramvaren.
EQM365Rental er annerkjent av Microsoft som en sertifisert modul i AppSource.
Bransjeløsningen er relevant for virksomheter som leier ut eller selger maskiner, anleggsutstyr, brakker, containere, stillas og mengdevarer, telt, haller, offshoreutstyr, båter, biler osv.
EQM365Rental finnes i dag på ti ulike landsversjoner, og er solgt i Norge, Australia, Italia, Island, Ungarn, Sør-Afrika, Estland, Tsjekkia, Litauen, Danmark, Sverige, Nederland, Canada, Frankrike, Sveits, Finland, Belgia og USA. EQM365Rental er fullintegrert med Business Central sine standardmoduler (finans, aktiva, kjøp, salg, lager, prosjekt og service).
EQM365Rental består av tre hovedmoduler:
- Utstyrsforvaltning (objektmodul)
- Utleieforvaltning
- Service- og vedlikeholdsforvaltning
Utstyrsforvaltning
Kjernen i Armada EQM er objektmodulen. Her knyttes alle inntekter og kostnader til det unike objektet (for eksempel den unike maskinen) over dets livsløp. Objektmodulen er fullintegrert med utleiemodulen, samt standard finans-, aktiva-, kjøps-, salgs-, lager-, prosjekt og servicemodulen i Microsoft Dynamics NAV.
Alle kostnader og inntekter som genereres fra disse modulene vil vises via oppslag og rapporter på det enkelte objekt, objekttyper og objektgrupper. En bedrift som for eksempel leier ut lifter, vil med Armada EQM enkelt kunne måle lønnsomheten for en unik lift, en spesiell lifttype og for gruppen lifter.
Noen viktige funksjoner:
- Ulike «eierskapsstatuser»
- Objekter kan knyttes til aktivamodulen med økonomisk oppfølging
- Rapportering på tre nivåer (Gruppe, Type og Objekt)
- Kategorisering med Fabrikant og Modell
- Tekniske spesifikasjoner
- Linket dokumentasjon (manualer, sertifikater, etc.)
- Flere lokasjoner
- Tilbehør og «mersalgslister»
- Fullstendig utleiehistorikk på objekter
- Fullstendig service-/vedlikeholdshistorikk på objekter
- Økonomisk statistikk/analyse med full «drill-down» funksjonalitet
Utleieforvaltning
Utleiemodulen brukes blant annet av ansatte som sitter med kundebehandling. Armada EQM Rental brukes da til å å sjekke tilgjengelighet av utstyr, skape tilbud og kontrakter for utleie av utstyr, stillas, mengdemateriell og tjenester.
Ekstra kostnader knyttet til etablering og avslutning av leieforholdet kan knyttes til objekttypen. Tilgjengelighetskalenderen gir brukeren den totale oversikt over og tilgang til utleieutstyret: hvilke objekter er utleid til hvem, hvilke objekter er tilgjengelig fra hvilket depot, osv. Brukerne kan selv sette kriteriene for rapporter og statistikk.
Noen viktige funksjoner:
- Håndterer unike enheter og mengdemateriell (f.eks. stillas og forskalling)
- Kort- og langsiktig utleie (time, dag, helg, uke, måned, år)
- Håndterer pristrapper, prisavtaler, linjerabattavtaler, forsikring, transport, varesalg, start-/sluttgebyrer
- Utleie av innleie av utstyr
- Tilgjengelighetskalender på objekter og typer av objektet
- Tilgjengelighetskalender for objekter gir en oversikt som hvilke objekter er utleid til hvem, hva som er reservert for hvem, samt hva som er tilgjengelig på ulike steder
- Mulighet for å opprette utleiekontrakter direkte fra tilgjengelighetkalender (objekt og type)
- Etablering av utleiekontrakter og -tilbud
- Leveringstidspunkt forskjellig fra leie fra dato
- Forbruksbelastning (f.eks. «Diamantblad»)
- Flere lokasjoner
- Returer og delreturer kan registreres mottatt på annen lokasjon enn utleveringen
- Avmeldingsdato forskjellig fra returdato
- Mulighet for direkte belastning av ikke-returnert utleiemateriell
- Avansert utnyttelsesrapportering
- Direkte salg fra kontrakt (objekter, varer og tjenester)
- Fullstendig utleiehistorikk på objekter
- Statistikk per kontrakt (økonomisk analyse på kontraktnivå)
Service- og vedlikeholdsforvaltning
Få kontroll på planlagte kontroller, servicer, sertifiseringer og generell reparasjon av utstyret i selskapet i tillegg til å få full oversikt over historikken. Her kan du kjøpe vedlikehold/reparasjoner, gjøre intern reparasjon og/eller belaste kunder for arbeidet som utføres på utstyret. Planlagt service på utstyr kan også legges inn i tilgjengelighetskalendrene for planlegging av hvilket utstyr som leies ut.
Noen viktige funksjoner:
- Planlagt service og vedlikehold basert på
- Teller (to mulige tellere)
- Dato
- Kombinasjon av tellere og/eller dato
- Varsling om planlagte servicer eller sertifiseringer
- Interne og eksterne belastninger av verkstedordre
- Bestilling av service fra eksterne aktører
- Funksjonstesting
- Oversikt over varighet på service
Book demo
Kontakt oss
Hovedkontor:
Armada Dynamics AS
Sandakerveien 52
N-0477 Oslo
Telefon: +47 22 09 45 80
Epost: sales
Support:
Telefon: +47 22 09 45 80
Epost: